Perseverenta in practica si actiune

Citeam mai deunazi cateva cuvinte despre ce inseamna cand Ii cerem Bunului Dumnezeu, prin rugaciune, diverse chestii :). Si-am tresarit pentru ca, imediat, am inteles povestea...

Inteleptii lumii ne-au invatat, in mii de ani, ca "cea mai buna rugaciune este cea de multumire". Mantuitorul sufletelor noastre ne sfatuia ca, atunci cand cerem, sa o facem ca si cum am fi primit deja.
Marii Sfinti si Profeti, cu totii ne indeamna sa multumim, continuu!
Citeam ieri ca, atunci cand cerem, nu doar ca parem a fi nemultumiti de ceea ce avem, dar mai si judecam Cerul ca nu a fost suficient de intelept si de istet incat sa ne dea, dom'le, ceea ce vrem noi... ei, comedie.
Si-am ras si continuu s-o fac... pentru ca sufletul imi spune ca asa e!
Sa ne intelegem: asta nu inseamna ca nu am voie sa-mi doresc un mar sau o inghetata! E liber la dorinte.

Metafizica chineza, o intelepciune de cateva mii de ani, afirma ca in Univers exista Cerul, Omul si Pamantul (Tien, Di, Ren). 
Cerul, Divinitatea, ca orice infinit, nu pot fi explicate in cuvinte, cel putin mie imi este extrem de greu sa o fac.
Omul, reprezinta ceea ce stim cu totii ca suntem, inzestrati cu cel mai mare dar, si anume liberul arbitru, iar Pamantul reprezenta mediul, cu toate resursele sale.

Prin urmare, imi pot dori marul sau inghetata, nu are nimeni nimic ceva impotriva, dar, daca vreau sa le savurez, nu am decat sa ma misc si sa-mi folosesc toate resursele pentru a-l obtine. 
Pana la urma, pentru orice ne dorim, este necesar efortul, mai mic sau mare, dupa cum ne sunt destinele si darurile. 

Perseverenta in actiune inseamna ca, dupa ce mi-am stabilit un scop, perseverez in tot ceea ce este necesar pentru a ajunge la el, oricat de mult timp sau efort mi-ar lua. Perseverenta in actiune este asemanatoare spalatului pe ochi dimineata, perseverenta inseamna sa continuu sa fac o tehnica as long as it takes, cu rabdare si acribie, dar mai ales cu detasare. Pentru ca se poate intampla ca Divinitatea sa considere ca are un alt dar pentru noi, mai bun si mai frumos si-atunci nu trebuie sa ne suparam daca se intampla altfel. Si-aici este cuprins darul infinit al multumirii pentru orice ne daruieste Divinitatea!

Perseverenta nu inseamna sa ne rugam, in situatii de cumpana, 2 zile sau 3 saptamani sau 5 ani doar, dupa care sa renuntam pentru ca "oricum nu s-a intamplat", ci inseamna sa comunicam oricand si oriunde cu Divinitatea, mereu. 
Perseverenta nu inseamna sa facem ceva care ne face bine - fie ca este vorba despre un regim, o alimentatie care ne asigura sanatatea, o practica spirituala sau un sport - doar o perioada, dupa care renuntam daca vedem ca nu s-a intamplat. Perseverenta inseamna un stil de viata, perseverenta inseamna a renunta la ceva care nu are un efect tocmai fast asupra noastra - o alimentatie gresita, emotii nepotrivite, fapte imorale - si a aborda stilul de viata sanatos, in toate!
In ochii mei, perseverenta este parte a unei triade, alaturi de rabdare si de detasare, virtuti fara de care ii este mai greu Universului sa conlucreze, alaturi de noi, pentru ceea ce ne dorim!

Atunci cand, perseverand in eforturi, ne folosim toate resursele din noi si din mediu, Divinitatea rasplateste si ne implineste toate dorintele, la timpul potrivit! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...