"Multumesc, Doamne!"

Citisem undeva despre sfatul dat de Parintele Arsenie Boca, in care ne spunea ca una dintre cele mai puternice rugaciuni este sa repetam, continuu: "Multumesc, Doamne", la fiecare pas si in fiecare clipa.
De-a lungul timpului, toti marii intelepti si sfatuitori si iluminati ne-au invatat acelasi lucru, ca cea mai puternica si bine-placuta Domnului rugaciune nu este cea de cerere ("Doamne, da-mi..., fa-mi... etc."), ci de multumire si recunostinta pentru Ceea ce Este. Am mai scris despre asta cu ceva vreme in urma.

Doar ca dimineata m-am trezit cu un puternic sentiment de recunostinta si multumire, din clipa in care am deschis ochii, care mi-a inundat sufletul si inima incat am simtit ca trebuie sa-l impartasesc lumii intregi :).
Pana acum, Ii multumeam Domnului pentru lucruri oarecum abstracte, mai mult sau mai putin - pentru aerul pe care il respir, pentru faptul ca il respir normal si nu prin tuburi sau aparate, pentru integritatea trupului, pentru cele doua maini si doua picioare care ma ajuta in fiecare gest, pentru vederea ochilor, pentru simtire, pentru stabilitatea pamantului si pentru multe altele.

Insa astazi a ajuns in constientul meu multumirea pentru toate cele concrete, materiale, cum ar fi:
"Multumesc, Doamne, pentru patul pe care mi l-Ai daruit si in care m-am odihnit atat de bine, multumesc pentru ca ma pot ridica din pat si pentru sanatatea picioarelor, pentru lumina pe care o pot vedea, multumesc pentru pasta de dinti cu care imi pot primeni si curata gura, pentru apa cu care imi clatesc fata si ochii, care ma curata de toate grijile si de toate bolile si prin care transmit iubire intregului univers, pentru casa in care pasesc si traiesc, pentru natura pe care o pot observa si contempla...

Multumesc pentru faptul ca pot intampina o noua zi prin rugaciune, multumesc pentru cana de ceai sau de cafea pe care mi-Ai daruit-o si care imi da iluzia energizarii :)), multumesc pentru papucii care-mi incalzesc si protejeaza talpile, pentru hainele minunate pe care mi le daruiesti, pentru televizorul care-mi mai spune despre lume si viata, asa cum este, macar despre starea vremii, daca nu aleg eu mai multe :)....

Multumesc pentru umbrela care ma protejeaza de picaturile de ploaie, dar si pentru ploaie, care ma curata si ma spala de toate toxinele mentale, emotionale, energetice si spirituale si-mi daruieste abundenta...

Multumesc pentru ca mi te infatisezi in toate aspectele Tale, pentru oamenii pe care ii intalnesc si pe care ii simt ca parte din mine, pe fiecare cu visele, sperantele si dorintele lui, dar si cu griji, framantari, asteptari sau necazuri...
Multumesc pentru mintea si inima cu care pot gandi si simti toate astea!
Multumesc pana si pentru faptul ca pot sa-Ti multumesc!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...